čtvrtek 24. března 2016

pokus

nedávno jsem četla zajímavý článek o rostlinách, jak moc nás rostliny vnímají. byl tam popsán i snadný pokus jak si to člověk může vyzkoušet doma. mít dvě totožné rostlin (popř. semínka, sazeničky...), dát každou do jiné místnosti, ale tak, aby měly stejné podmínky. jedné rostlině pak chodit nadávat a hubovat a druhou rostlinu chválit a mluvit k ní laskavě... velmi brzy prý poznáte, že ta které jste nadávali roste pomalu a ta kterou jste chválili roste mnohem lépe...
pokus jsem zavrhla s tím, že přeci žádné květině nebudu hubovat  :D ale dnes mi došlo, že jsme vlastně skoro tentýž pokus doma uskutečnili s velikonočním obilíčkem. máme dva květníky, jeden jsem zasela já a dala ho do kuchyně, ne že bych mu snad chodila nadávat, ale vůbec jsme si (krom zalévání) obilíčka nevšímala. za to druhý květník si zasel větší miláček a dal do svého pokojíčku, kde si s obilíčkem povídá a pečuje o něj velice přepečlivě....


hádejte které je miláčka .... :)

Žádné komentáře:

Okomentovat