čtvrtek 30. března 2017

už sedí!


jak napovídá obrázek - ano máme kvočnu!

jaro je tu! v líhni u naší paní sousedky máme 10 bambulčích vajíček (Holanďanek), v úterý už by se měly klubat!!! je jasné, že se nemůžeme dočkat a jen držíme palce aby se dobře vylíhly :)

paní sousedka je tak hodná, že mi přislíbila, že jakmile se jí teď kuřátka vyklubou, že mi líheň půjčí a budeme si moci zkusit nasadit vajíčka a vychovat svoje kuřátka. když jsem si na tu myšlenku, že budu 21 dní obsluhovat líheň já a budu mít zodpovědnost za všechny kuřátka ve vajíčkách zvykla, napsala mi kamarádka, že by mi jejich děda dal kvočnu! kam se hrabe líheň na kvočnu a tak juchůůůů dnes jsme si pro kvočnu jeli. kamarádky tchán mi kvočnu dal do přepravky a já se ho ptala kolik jsem dlužná a zda jí chce zaplatit a nebo vrátit až odchová kuřátka. komentoval to pouze šibalským úsměvem a slovy : ,,jen si jí vezměte já bych ji stejně zabil a uvařil psovi, stejně nenese'' . to mě přesvědčilo, že jí tedy asi opravdu nebude postrádat a s velkým díkem jsme si kvočnu odvezli domů. jenže ouha, cesta autem se drahé kvočně vůbec nelíbila, a v naší speciální ,,kvoční'' králíkárně asi také ne. (a to jsem králíkárnu nově pokryla kartonem, aby na kvočínku náhodou nefoukalo ani škvírečkou v prknech, vystlala jsem jí hnízdečko senem a dala do misečky papáníčko a vodičku) celé odpoledne kvočna na protest stála a uraženě kdákala... bylo nám z toho celkem smutno, opravdu jsme se s malýma miláčkama tůze těšili, že budeme mít kvočnu a kuřátka! ale později odpoledne nám svitla naděje, kvočna si sedla, abychom si ale nemysleli, že to bude tak snadné sedla si do pilin vedle misečky s papkáním a na hnízdečko s vajíčky se ani nepodívala.... měla jsem plán, až se setmí a kvočna bude spinkat, chtěla jsem se přikrást a nenápadně jí nacpat na hnízdečko. jaké bylo ale mé překvapení když jsem se přikradla ke králíkárně a kvočna seděla spořádaně na hnízdečku!!! tak se jí u nás přeci jen zalíbilo, asi uznala, že bude lepší vysedět vajíčka než skončit jako večeře pro psa. zítra si jedeme ještě pro vajíčka, které pod kvočnu dáme, držte palce ať to do té dobu kvočnu nepřestane bavit :) 


Žádné komentáře:

Okomentovat