úterý 11. srpna 2015

chutney neboli čatný

dnes jsem získala další supr recept od mé drahé sousedky (tím jí děkuji, je pro mě nevyčerpatelným zdrojem inspirace nejen toho kuchyňského :)
díky strašnému suchu zatím nemám zrovna nadbytek cuket jako jindy, ba naopak, ale dvě cukety jsem ušetřila, posbírala rajčátka ze skleníku, umyla jsem sklenice a pustila se do čatný, neni to úplně snadné vaření když Vám na každé noze visí jedno z dětiček :D neustále vřeštící: ,,co budeme dělat???'' a ,,chci Ti pomoct!!!'' a tak krájeli rajčátka i malí miláčci :)

nakonec se dílo zdařilo :)

recept na čatný:
800g rajčat
800g cukety
3 velké cibule
5 jablek
5 červených paprik
2 feferonky (já nahradila 1 lžičkou pálivé papriky)
200g cukru
2 lžičky pepře
2 lžíce sole
4 lžíce octa
1 lžička skořice
plus větvička tymiánu, bazalky, rozmarýnu, oregána....

všechnu zeleninu i jablka nakrájet na kostičky přidat koření a podusit do změknutí cca 35 minut...
v této fázi můžete popř i rozmixovat...
směs nandejte do skleniček a 20 minut sterilizujete
skladujete v chladnu a podávejte buď na špagety nebo pod maso :) mňaaaaaaaaaaaam




Žádné komentáře:

Okomentovat